آموزش کامل کپی خور کردن PS3

شما میتوانید صفحه ای از وب سایت را در بوک مارک خود ذخیره کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

آموزش کامل کپی خور کردن PS3

 آموزش کامل کپی خور کردن PlayStation Jailbreak PS3

تنظیمات کنسول .

تقریبا سال پیش بود که با هک های متعدد و بدرد نخور همه از PS3 نا امید شدند و کسی هم که پول خرید بازی های اورجینال PS3 را در ایران آن هم با قیمت های بسیار مناسب (!) دلار نداشت تصمیم به فروش کنسول خود گرفتند و خیلی ها تصمیم گرفتند تا کنسول حریف سونی یعنی Xbox 360 را بخرند که بازی های این کنسول به راحتی به دست می آمد و بخاطر اینکه هک شده بود قیمت بسیار کمتری داشت و قابل کپی شدن بود.

ناگهان معجزه ای به نام PS3 JAILBREAK به میان آمد و چراغ امید دل PS3 داران را روشن کرد.بله ps3 برای همیشه هک شده بود و ناگهان موجی از ps3 داران به فروشگاه ها و خدمات کامپیوتری ها ریخته بودند.اما ps3 Jailbreak هم قیمت زیادی داشت و هم این که هر کسی کار با آن را بلد نبود تا این که ps3 jailbreak بر روی فریمور ها اعمال شد و کار با فریمور ها نیز آنقدر راحت بود که همه میتوانتسند کنسول خود را هک کنند.

0-اگر نمی توانید مراحل فوق را با موفقیت به اتمام برسانید اصلا نگران نباشید ما یک فیلم آموزشی بی نظیر در بخش محصولات برای شما عزیزان تهیه و برای شما آماده کرده ایم.

حالا بهتون یاد میدم چجوری کنسولتون رو هک کنید.وقتی اسم هک میاد خیلی ها قبلشون رو گم میکنن و دست و پاهاشون میلرزه.ولی پایان این آموزش دوست دارید هی کنسولتون رو هک کنید. 😀


اما میرسیم به آموزش.

همیشه سه فریمور به همراه یک دیگر منتشر میشوند.یک فریمور مربوط به DEX میباشد که به هیچ دردی نمیخورد و با آن کاری نداریم و دیگری فریمور های Rebug 4.81 و دیگری Lite Edition 4.81 میباشد که گیم سایدرز Rebug 4.81 را پیشنهاد میکند زیرا این فریمور مزیت هایی نسبت به نسخه ی لایت دارند که مربوط به تروفی ها و اجرای بازی ها میباشد که بهتر و آسان تر میباشد.همونطور که در اول این پست گفتم باید کنسولتون Rebug باشه.چون اگه بخوایم فریمور رو به روی کنسول نصب کنیم باید کنسولتون Rebug باشه.برای هک کنسول باید آخرین نسخه از نرم افزار فریمور ریباگ که ۴٫۴۶ میباشد را دانلود کنید.
نکته:فایل های دانلودی در آخر پست پیوست شده اند.!
بعد از این که این فایل را دانلود کردید ( Rebug 4.81.01 REX ) آن را به PS3UPDAT.PUP تغییرنام دهید. دقت داشته باشید که تمامی حروف باید طبق نوشته، بزرگ باشند پس از حروف کوچک استفاده نکنید.اگر هنگام نصب گزینه ای با نام اسپوف دیدید آن را غیرفعال کنید و در تمامی مراحل غیرفعال کردن گزینه ی yes را انتخاب کنید.حال کنسول شما ریست خواهد شد.یک فلش (حجمش فرق نمیکنه ولی حداقلش ۱ گیگه) را به کامپیوتر خود بزنید و آن را به FAT32 فرمت کنید.

توجه داشته باشید که فلش شما حتما به FAT32 فرمت شود که اگر غیر این باشد کنسول فلش شما را شناسایی نخواهد کرد.

بعد از این که به FAT32 هک کردید،یک فولدر جدید در فلش به نام PS3 (به بزرگ بودن حروف توجه کنید) ایجاد کرده و در درون همین فولدر یک فولدر دیگر با نام UPDATE (باز هم به بزرگ بودن حروف دقت کنید) ایجاد کنید و فایل PS3UPDAT.PUP را در فولدر UPDATE بریزید.

حال فلش را به درگاه USB کنسولتان نصب کنید (نکته:باز هم میگم اگه فلش رو به FAT32 فرمت نکنید کنسول فلش رو شناسایی نمیکنه.بعد از این که فلش رو به کنسول نصب کردید حال باید در کنسول به منوی Setting رفته و System Update رو انتخاب کنید و گزینه ی Update via Storage Media را بزنید. حال باید منتظر بمونید که کنسول شما کاملا هک بشه و به آخرین ورژن CFW Rebug 4.81 آپدیت بشید.

هشدار بسیار بسیار بسیار جدی: در طول آپدیت به هیچگاه دستگاه را از برق نکشید،فلش را از کنسول بیرون نیاورید،کنسول را خاموش نکنید.یا حتی باید دعا کنید برق ها قطع نشود زیرا به کنسول آسیبی شدید و جدی وارد خواهد شد. (بسیار مهم)


برای شروع

شما باید فیرم ویر اصلی 4.81 رو نصب کنین. فیرم ویر اصلی، همونی هست که سونی ارائه داده. حالا سوالی که پیش میاد، اینه که چطوری باید این آپدیت رو نصب کرد؟

1.10

برای این کار، شما به یه یو اس بی فلش با حداقل حجم ۱ گیگ نیاز دارین. از قبل، اطمینان حاصل کنین که فرمت یو اس بی فلش تون، فت۳۲(Fat32) باشه. اگه نیست، اونو فرمت کرده و به فت۳۲ تغییرش بدین.

1-اگر نمی توانید مراحل فوق را با موفقیت به اتمام برسانید اصلا نگران نباشید ما یک فیلم آموزشی بی نظیر در بخش محصولات برای شما عزیزان تهیه و برای شما آماده کرده ایم.

 اول از همه، فیرم ویر اصلی رو دانلود کرده و یو اس بی فلش تون رو آماده کنید. وارد اون شده، کف فلش(یعنی توی هیچ پوشه ای نباشه – برای مثال، این جا \:J) پوشه ای به نام (PS3) بسازین. توجه کنین که نام پوشه رو با حروف بزرگ بنویسین. وارد پوشه ی PS3 شده، پوشه ای به نام (UPDATE) بسازین. فایل آپدیتی رو که دانلود کردین (PS3UPDAT.PUP)، توی پوشه ی (UPDATE) کپی کنین.

2-اگر نمی توانید مراحل فوق را با موفقیت به اتمام برسانید اصلا نگران نباشید ما یک فیلم آموزشی بی نظیر در بخش محصولات برای شما عزیزان تهیه و برای شما آماده کرده ایم.

به این ترتیب، این طوری می شه: J:\PS3\UPDATE\PS3UPDAT.PUP

3-اگر نمی توانید مراحل فوق را با موفقیت به اتمام برسانید اصلا نگران نباشید ما یک فیلم آموزشی بی نظیر در بخش محصولات برای شما عزیزان تهیه و برای شما آماده کرده ایم.

 یو اس بی فلش رو از رایانه تون جدا کرده و بعد از روشن کردن PS3، اونو به یکی از درگاه های یواس بی دستگاه تون وصل کنین. به ترتیب زیر و با رعایت نکته هایی که می گم، شروع می کنیم:

• در حین آپدیت، به هیچ عنوان دستگاه تون رو خاموش نکنین. یو اس بی فلش رو تا قبل از کامل آپدیت شدن دستگاه، ازش جدا نکنین. در غیر این صورت و یا اگه به طور اتفاقی و در حین آپدیت برقا قطع بشن، باعث صدمه ی جدی به دستگاه تون می شه.

• در حین آپدیت شدن دستگاه، دکمه های پاور و PS(روی دسته) غیر فعال هستن.

• یواس بی فلشی که حاوی فایل آپدیت هست، باید به دستگاه متصل باشه.

• از منوی دستگاه، به (Settings) رفته » (System Update) رو با فشردن دکمه ی روی دسته، انتخاب کنید.

1.11
 
2

• گزینه ی [Update via Storage Media] رو با فشردن دکمه ی ، انتخاب کنید.

1.3

خود دستگاه به طور خودکار، یواس بی فلش شمارو پیدا می کنه.

• نصب آپدیت رو با تأیید نسخه ی فیرم ویر و زدن دکمه ی ، شروع کنید. فراموش نکنین، نسخه ی فیرم ویر باید 4.81 باشه.

7-اگر نمی توانید مراحل فوق را با موفقیت به اتمام برسانید اصلا نگران نباشید ما یک فیلم آموزشی بی نظیر در بخش محصولات برای شما عزیزان تهیه و برای شما آماده کرده ایم.

از این به بعد، باید بذارین دستگاه خودش رو آپدیت کنه. کمی طول می کشه، شاید ۵ یا ۱۰ دیقه.

• نصب آپدیت با موفقیت صورت گرفت.

بعد از آپدیت شدن دستگاه، به (Settings) رفته » (System Settings) و در بخش System Information، نسخه ی آپدیت شده ی دستگاه تون رو چک کنید و ببینین که به 3.55 تغییر کرده.

1.5

در حال حاضر، دستگاه شما با فیرم ویر اصلی 4.81 آپدیت شده. حالا وقت اینه که بریم سراغ فیرم ویر فرعی 4.81 که کار کپی خور کردن دستگاه رو انجام می ده.

بعد از دانلود این فایل، اون رو مثل مرحله هایی که برای نصب فیرم ویر اصلی طی کردین، نصب کنین. به این ترتیب: فایل فیرم ویر اصلی رو که درون یواس بی فلش هست ، حذف می کنین و به جاش اینو قرار می دین. یواس بی فلش رو به PS3 وصل کرده و بار دیگه، دستگاه تون رو آپدیت می کنین.

این مرحله، فرقی با نصب فیرم ویر اصلی نداره. انگار که شما دارین یه فیرم ویر رو ۲ بار نصب می کنین.

بعد از این که نصب فیرم ویر فرعی تموم شد، دستگاه شما کپی خور شده و می تونین به راحتی، از بازی های کپی استفاده کنین یا از بازی های اصل خودتون، بک آپ بگیرین.
اگه به (Game) برین، می بینین که دو چیز جدید به زیر مجموعه های این بخش اضافه شده. یکی از این ها، (Install Package Files) هست که با استفاده از اون، می تونین فایل های pkg رو نصب کنین.

یکی از فایل های مهم pkg، نرم افزار manager هست که نمونه های مختلفی داره. من Rogero Manager v8.5 رو توصیه می کنم. بسیار ساده هست و کار باهاش راحته. بعد از دانلود، اونو از حالت فشرده خارج کرده و می بینید که فایل هستن با فرمت های pkg.

این فایل(Rogero_Manager_v8.5.pkg) رو کف یواس بی فلش تون بریزین و بعد از وصل کردن اون به PS3، به منوی Install Package Files « Game رفته و اون رو نصب کنین. بعد از نصب کردن این manager، آیکونی از اون به بخش Game اضافه می شه.

حال کنسول شما هک و آپدیت شد به همین راحتی اما شما به یک عملیات کوچیک دیگه هم احتیاج دارید که اگه این کارو انجام بدید با خیال راحت میتونید روی کنسولتون بازی کنید و از اون لذت ببرید.اون کار هم نصب برنامه ی MultiMAN 4.81.02 هستش.میشه گفت اگه این برنامه رو نصب نکنید نمیتونید بازیهای بزرگ رو اجرا کنید و فقط بازی های PSN چرو میتونید اجرا کنید.اما بهتون میگم چطور این برنامه رو نصب کنید.

ابتدا باید این برنامه را دانلود کنید ( لینک های دانلود آخر پست پیوست شده اند) و به داخل روت فلش بریزید یعنی این که در هیچ فولدری نباشد و در کف فلش یا همان به اصطلاح J/: بریزید.سپس فلش را به کنسول نصب کنید و از طریق منوی Install Package برنامه ی MultiMan 4.81 را نصب کنید.


نحوه ی بک آپ گرفتن از بازی ها

بازی ای رو که می خواین ازش بک آپ بگیرین، درون دستگاه گذاشته؛ ولی اونو اجرا نکنید. Rogero Manager رو اجرا کرده و می بینید که بازی مورد نظر رو به طور خودکار شناسایی می کنه. با زدن دکمه ی مربع، پروسه ی بک آپ گرفتن از اون بازی با تأیید شما شروع می شه.

به طبع مدتی طول می کشه، چون حجم بعضی بازی ها بالا هست. برای مثال، خود من از LittleBigPlanet که حدود ۹ گیگ بود، بک آپ گرفتم و مدتی به تقریب طولانی به طول انجامید تا پروسه ی اون تموم بشه. این رو هم بگم که بازی ای که ازش بک آپ می گیرین، عین همونی هست که از بیرون تهیه می کنین. هیچ فرقی ندارن.

برای اجرای بازی های کپی، همون طور که بعضی هاتون می دونین و شاید هم نه، به یه بازی اصل(original) نیاز هست. ابتدا دیسک بازی اصل رو می ذارین توی دستگاه و فرض می کنیم که بازی کپی شما، درون هاردی خارجی قرار داره. Rogero Manager رو اجرا می کنین. می بینین که دو بازی رو نمایش می ده (به طور خودکار، اونارو شناسایی می کنه). یکی، اونی هست که به صورت دیسک درون دستگاه قرار دادین و دیگری، همون بازی کپی ای هست که می تونه درون هاردی خارجی، یواس بی فلش یا حتی درون هارد خود PS3 باشه.
شما ابتدا باید اونی رو که اصل هست، به عنوان بازی اجرا کننده انتخاب کنین و سپس دکمه ی رو فشار بدین. با این کار، از نرم افزار خارج شده و وقتی روی دیسک توی بخش Game می رین، می بینین که همونی بازی کپی ای هست که توی هاردتون قرار داره.
برای مثال، شما نسخه ی کپی Killzone 3 رو دارین و می خواین با استفاده از دیسک GT5، اونو اجرا کنین. ابتدا دیسک رو وارد دستگاه می کنین و توی Rogero Manager، اونو به عنوان بازی اجرا کننده قرار داده و دکمه ی رو فشار می دین. با این کار، از نرم افزار خارج شده و وقتی روی دیسک بیاین، عنوان Killzone 3 رو می بینین.


  1. سلام دوستان . چنانچه شما در انجام کپی خور کردن وارد نیستید وبراتون سخته این کار رو بهتره انجام ندید اما با وجود فیلم های آموزشی که قرار دادیم به شما خیلی کمک میکنه که این عملیات رو به راحتی انجام بدید.
  2. آموزش کپی خوری رو چگونه آپدیت کنیم این نسخه Rebug 4.81
  3. آموزش چگونگی نصب MultiMAN برای بالا اومدن بازیها چنانچه نصب نکنید نمیتونید بازیهای حجیم رو اجرا کنید.
  4. آموزش برای انتقال عکس وفیلم وبازی از فلشی که مثلا هفت گیگه وشما در نظر دارید با حجم سی گیگ بریزید داخل کنسول از طریق شبکه.
  5. آموزش وچگونگی استفاده از نرم افزار برای کسانی که شبیه ساز رو برای اجرا درکامپیوتر در نظر دارند.




آخرین ویرایش در 2017-10-23 در ساعت 9:50 ق.ظ

راهنمای رمز

  • رمز فایل : ( پسورد را تايپ کنيد )
  • کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت می باشد.
  • ابتدا تمامی فایل های فشرده دانلودشده را توسط آخرین نسخه نرم افزار WinRar اکسترکت کنید.
  • تمامی حروف را می بایستی به صورت کوچک تایپ کنید و در هنگام تایپ به وضعیت EN/FA کیبورد خود توجه داشته باشید همچنین بهتر است کلمه رمز را تایپ کنید و از Copy-Paste آن بپرهیزید. پس از دانلود کامل بازی، فایل های فشرده را اکسترکت نمایید.
  • چنانچه در هنگام خارج سازی فایل از حالت فشرده با پیغام CRC مواجه شدید، در صورتی که کلمه رمز را درست وارد کرده باشید. فایل به صورت خراب دانلود شده است و می بایستی مجدداً آن را دانلود کنید.
  • در صورت بروز مشکل در دانلود فایل ها تنها کافی است در پایین مطالب سایت، گزارش خرابی لینک را ارسال نمایید.

راهنمای دانلود

    • اگر نرم افزار مدیریت دانلود ندارید، قبل از دانلود هرگونه فایلی، یک نرم افزار مدیریت دانلود مانند IDM و یا FlashGet نصب کنید.
    • برای دانلود، به روی عبارت "دانلود" کلیک کنید و منتظر بمانید تا پنجره مربوطه ظاهر شود سپس محل ذخیره شدن فایل را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دانلود تمام شود.
    • جهت استفاده از فایل های فشرده از نرم افزار WinRar استفاده نموده و به پسورد هر فایل توجه نمایید.
    • چنانچه در مقابل لینک دانلود عبارت بخش اول، دوم و … مشاهده کردید تمام بخش ها می بایستی حتماً دانلود شود تا فایل قابل استفاده باشد.
    • در صورت بروز مشکل در دانلود فایل ها تنها کافی است از طریق سیستم گزارش خرابی لینک نسبت به بروز مشکل اطلاع دهید تا پیگیری سریع برای حل مشکل اقدام گردد.
    • فایل های قرار داده شده برای دانلود به منظور کاهش حجم و دریافت سریعتر فشرده شده اند، برای خارج سازی فایل ها از حالت فشرده از نرم افزار Win Rar و یا مشابه آن استفاده کنید.
    • کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت ( حتما با حروف کوچک تایپ شود ) می باشد. تمامی حروف را میبایستی به صورت کوچک تایپ کنید و در هنگام تایپ به وضعیت EN/FA کیبورد خود توجه داشته باشید همچنین بهتر است کلمه رمز را تایپ کنید و از Copy-Paste آن بپرهیزید.
    • چنانچه در هنگام خارج سازی فایل از حالت فشرده با پیغام CRC مواجه شدید، در صورتی که کلمه رمز را درست وارد کرده باشید. فایل به صورت خراب دانلود شده است و می بایستی مجدداً آن را دانلود کنید.
    • فایل های کرک به دلیل ماهیت عملکرد در هنگام استفاده ممکن است توسط آنتی ویروس ها به عنوان فایل خطرناک شناسایی شوند در این گونه مواقع به صورت موقت آنتی ویروس خود را غیر فعال کنید.

راهنمای اطلاعات خرید

  • 150.000 تومان
  • 1. ابتدا شما کاربران گرامی برای استفاده از تمامی امکانات سایت و دانلود فایل های سایت میتوانید ثبت نام کنید یا وارد سایت شوید.
  • 2. شما میتوانید با خرید اشتراک ویژه دانلود تمام فایل ها را انجام بدید.
  • 3. کاربران محترم بعد از پرداخت مبلغ ارز مورد نظر ما کاربری را برایتان فعال خواهیم نمود.
  • 4. شما میتوانید در قسمت چت آنلاین سایت ما جهت مشاوره و راهنمایی مراجعه کنید.

(نظر ): 8 (دیدگاه ها): "آموزش کامل کپی خور کردن PS3"

  1. میلاد گفت:

    با عرض سلام من سیستم رو از اینترنت آپدیت کردم دانلود شد و بعدش هم نصب شد ولی بعد نصب یک صفحه سیاه میاره و نوشته آپدیت مورد نظر پیدا نشد بردمش به مغازه تعمیر کنسول نشون دادم و گفت کپی خوریش پریده الان حدودا ۱۶۰هزار تومان واسه کوپی خور کردنش میخوان حالا من موندم چیکار کنم الان نه به حالت اولیه برمیگرده و نه آپدیت میشه لطفا به من کمک کنین.ممنون میشم

    لایک مخالفم 3
    لایک موافقم 8
    1. مدیر گفت:

      با سلام وقت شما هم بخیر .لطفا به تلگرام ما ملحق شوید که راهنمایی های لازم رو به شما ارائه بدهیم . با کمال تشکر از همراهی شما

      اینم ایدیم:
      https://telegram.me/emulatorgame

      کلیک کانال:
      https://telegram.me/joinchat/CdugPzvgQIvW_rDJjIeT-A

      لایک مخالفم 7
      لایک موافقم 200
    2. اشکان گفت:

      سلام وقت بخیر برای من هم این اتفاق افتاده است الان باید چی کار کنم!؟؟؟؟؟؟

    3. مدیر گفت:

      با سلام وقت شما بخیر. کسانی که هر گونه مشکل وبرگشت به حالت اول ویا هر گونه کمک دیگری در رابطه با کنسول نیاز دارند لطفا به تلگرام ما ملحق شوند. با کمال تشکر

      اینم ایدیم:
      https://telegram.me/emulatorgame

      کلیک کانال:
      https://telegram.me/joinchat/CdugPzvgQIvW_rDJjIeT-A

      لایک مخالفم 2
      لایک موافقم 51
  2. رسول گفت:

    با سلام توضیحاتتون کاملا واضح میباشد اما یه سوال دارم اونم اینکه برای هک فریمور اولیه کنسول باید چند باشه؟ چون اکثرا میگن برای هک فریمور کنسول باید ۳.۵۵ باشه. مثلا فریمور کنسول من ۳.۷۵ هست آیا با این روشی که گفتین میشه بازیهای هک رو اجرا کرد
    با تشکر

    لایک مخالفم 4
    لایک موافقم 1
    1. مدیر گفت:

      با سلام لطفا جهت راهنمایی به تلگرام ما ملحق شوید .با کمال تشکر

      اینم ایدیم:
      https://telegram.me/emulatorgame

      لایک مخالفم 1
      لایک موافقم 7
  3. Amir k گفت:

    سلام ببخشید یه سوال داشتم
    میخاستم بدونم دستگاه من با فریمور . ۴.۸۲

    system software : 4.82

    Model : CECH 2004A

    کپی خور ش میشه کرد.. اگر هست یه راهنمایی کوچک هم کیند خودم پیگیر میشم..چون نمیخام ریسک کنم..

    1. مدیر گفت:

      با سلام و خسته نباشید. بله .جهت راهنمایی بیشتر لطفا به تلگرام ما بپیوندید.با کمال تشکر از همراهی شما

      اینم ایدیم:
      https://telegram.me/emulatorgame

      کلیک کانال:
      https://telegram.me/joinchat/CdugPzvgQIvW_rDJjIeT-A

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *